Boot hangt aan visboot????
-
Boot hangt aan visboot????
Op www.zeevisland.com bij bootvangstberichten September staan 3 foto's waarop een Deltaboot hangt aan de mast van een kotter,hoe is dat gebeurd?Pech? Of trukkage???
-
Beste Ron,
Kijk eens op:
http://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10re ... cle=12313p:
Ik vrees dat het echt waar is dus.
Vriendelijke groet,
Marco Hoek
D696
Kijk eens op:
http://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10re ... cle=12313p:
Ik vrees dat het echt waar is dus.
Vriendelijke groet,
Marco Hoek
D696
-
Marco,
ik denk dat het eerder over deze boot gaat:
http://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10re ... icle=12318
Het moet alles behalve prettig zijn om dit meet te maken. Ik vraag mij ook af wat de oorzaak was. Het artikel leest "vastgelopen op een zandbank", maar (tenzij er stenen liggen), kan dit met een zodanige kracht gebeuren dat daardoor je boot zinkt? Of zou deze bootvisser net naar die zandbank gevaren zijn om tijdelijk zijn boot op het droge te hebben tot er hulp arriveert?
ik denk dat het eerder over deze boot gaat:
http://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10re ... icle=12318
Het moet alles behalve prettig zijn om dit meet te maken. Ik vraag mij ook af wat de oorzaak was. Het artikel leest "vastgelopen op een zandbank", maar (tenzij er stenen liggen), kan dit met een zodanige kracht gebeuren dat daardoor je boot zinkt? Of zou deze bootvisser net naar die zandbank gevaren zijn om tijdelijk zijn boot op het droge te hebben tot er hulp arriveert?
-
Als je het zo allemaal leest zijn er nogal wat avonturiers op het water.
Met veeeel respect voor alle kollegas sportvissers maar is het misschien nog eens mogelijk om de veiligheidsaspecten nog eens op een rijtje te zetten voor al onze vrienden,op het forum.
Je moet bv per opvarende 1reddingsvest aan boord hebben? als ze in de cabine liggen ingepakt en je geraakt overboord heb je er wel niet veel aan?natuurlijk die dikke goedkope spullen zijn niet lekker om aan te hebben maar de opblaasbare gilet modellen vallen wel reuze mee om aan te hebben maar kosten wel een paar euros,maar wat is een leven waard?
Ik bedoel maar als je met een zeetje en een stevige vaart en in druk vaarwater bent (en weet waar je bent) is het dan niet wenselijk om dit giletje en of in de winter je overlevingspak aan te hebben.
Dit even om over na te denken.
grt
Met veeeel respect voor alle kollegas sportvissers maar is het misschien nog eens mogelijk om de veiligheidsaspecten nog eens op een rijtje te zetten voor al onze vrienden,op het forum.
Je moet bv per opvarende 1reddingsvest aan boord hebben? als ze in de cabine liggen ingepakt en je geraakt overboord heb je er wel niet veel aan?natuurlijk die dikke goedkope spullen zijn niet lekker om aan te hebben maar de opblaasbare gilet modellen vallen wel reuze mee om aan te hebben maar kosten wel een paar euros,maar wat is een leven waard?
Ik bedoel maar als je met een zeetje en een stevige vaart en in druk vaarwater bent (en weet waar je bent) is het dan niet wenselijk om dit giletje en of in de winter je overlevingspak aan te hebben.
Dit even om over na te denken.
grt
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Dag Ron,
Beide artikelen gaan over hetzelfde bootje, namelijk de "Gizmo".
Ik heb geen idee of dit ook een Deltavissers bootje is maar ben blij dat de opvarenden er met de schrik vanaf gekomen zijn.
Wellicht weet er iemand hoe het gat in de spiegel is ontstaan?
Kunnen we weer met zijn allen van leren.....
Vriendelijke groet,
Marco Hoek
D696
Beide artikelen gaan over hetzelfde bootje, namelijk de "Gizmo".
Ik heb geen idee of dit ook een Deltavissers bootje is maar ben blij dat de opvarenden er met de schrik vanaf gekomen zijn.
Wellicht weet er iemand hoe het gat in de spiegel is ontstaan?
Kunnen we weer met zijn allen van leren.....
Vriendelijke groet,
Marco Hoek
D696