Mercury 35 pk

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Ard Hulsen

Mercury 35 pk

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo

Sins een tijdje heb ik er een bootje bij dat altijd van mijn opa is geweest (opknappertje) nu is er alleen 1 probleem met dat bootje de moter trimt en gooit de starterkrans rond maar hij vonkt niet nu is mijn vraag waar moet ik dit gaan zoeken ? als iemand de gouden tip heeft graag

het gaat om een Mercury 2 cilinder 35pk oli injectie van uit een los reserwaar verder ziet hij er nog als nieuw uit is altijd keurig onderhouden heel het blok goed behandelt emt vet enz. dus onder de kap ziet er er nog nieuw uit en de kabels enz. ook het bouwjaar weet ik niet maar waarschijnelijk uit 1997

Alvast bedankt

Groeten Ard
harrie cas

Bericht door harrie cas »

er zitten van die blokjes op waar je bougie kabels uitkomen heb je kans dat die de geest hebben gegeven dat was een probleem vroeger van mercury
Johan Hoekstra

Re: Mercury 35 pk

Bericht door Johan Hoekstra »

Hallo Ard,

heb je op beide bougie`s geen vonk,dan zal het niet aan de bobine`s liggen maar eerder aan een man overboord knop (schakeling)want deze onderbreekt de spanning naar de bobine`s(dus wisselspanning meten welke er tussen massa en draad naar bobine staat).draad naar bobine losmaken.
Als je wil kan ik ook wel een keertje langskomen,ik kom uit Best
succes Johan delta 386 :idea:
Als je er eenmaal geweest bent,dan raak je eraan verslaafd, ....... De zee..
Ard Hulsen

Bericht door Ard Hulsen »

Beste Johan,

Ben vandaag weer een uurtje of 4 aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden heb op bijde bougie's geen vonk heb al vanalles door gemeten maar heb het nog niet gevonden wel is raar dat als ik de dodemans knop zelf door meet dat die stroom door geeft hoe je de schakelaar ook zet en als je dat kabeltje los soldeert dan schakelt hij wel gewoon dus rara wat kan dat zijn maar als jij er wel een beetje verstand van hebt van dat door meten want ik meet vanalles maar heb niet heel veel verstand van die electro.... dan zou ik het altijd op prijs stellen als je ff kwam kijken wat er aan scheelde

Groeten

Ard
Plaats reactie