Velen kijken altijd naar de windverwachting om te kijken of
ze kunnen vissen. Ik ook natuurlijk.
Ik doe dat op de site www.nauticlink.com. Naar mijn mening
een zeer goede en acurate windvoorspeller.
Doe er je voordeel mee
Ik hoop alleen dat ze het voor komende zondag flink mis hebben.
Voor de mensen die de deze nog niet kenden,
Bij O,M,S zeebrugge kan je op het wolkje klikken en dan heb je een overzicht per uur, ook de golfhoogte kan je er per uur zien?
bij de MUMM'S klik je op de plaats je waar je gaat varen, vb; vlissingen
dan onderaan golf hoogte en dan krijg je de golf hoogt per uur
Windguru is het meest betrouwbaar voor de windrichting en kracht. Absoluut af te raden voor de golfhoogtes onder de kant. Daarmee bedoel ik binnen de banken.
De Mumm is met voorsprong de beste voor de te verwachten golfhoogtes. Een klein nadeel, voor ZW Nederland heb je daar enkel Vlissingen en Hoek van Holland. Er zijn echter genoeg vergelijkbare punten in Belgisch water om een goed beeld te krijgen.
Ik baseer mij in de eerste plaats op de gegevens van deze twee sites om te beslissen wat er gaat gebeuren. Uiteraard kijk ik ook nog naar de andere beschikbare info om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen.
[quote="Marco Van Meeuwen"]Voor de mensen die de deze nog niet kenden,
Bij O,M,S zeebrugge kan je op het wolkje klikken en dan heb je een overzicht per uur, ook de golfhoogte kan je er per uur zien?
Spijtig maar de site is sinds 1 juni 2006 niet meer geupdatet -> Opgelet: Per 1 juni 2006 wordt deze website niet meer ge?pdatet. Dezelfde informatie vindt u terug op www.kustweerbericht.be