Jeanneau Merry Fisher
-
Jeanneau Merry Fisher
Hallo,
Ik heb laatst een stukje in de zeehengelsport gelezen over de Jeanneau merry Fisher 585 Marlin.
Dit was zeer positief. Alleen is het jammer dat de boot enkel op de oosterschelde is getest en op de foto's te zien met zeer rustig water.
Nu is toch mijn interesse gewekt voor dit bootje en heb ik hier toch wel enkele vragen over.
ik hoop dat er een of meerdere forum lezers zijn die ervaring hebben met deze boot en daar wat over uit kunnen wijden.
(1) Hoe zijn de vaar eigenschappen op de noordzee met een windje 3 a 4.
(2) Wat is het verbruik van de jeanneau met een moderne 90 pk
(3) Hoe reageert hij op de wind voor anker ed ( maw hoe prettig kun je er op vissen)
(4) is er iemand met een Jeanneau merry Fisher 585 Marlin waar ik een keertje met mee kan varen om zelf aan de lijve te voelen hoe deze vaart.
(5) Zijn er nog meer recensies van deze boot
alvast bedankt voor de reacties
Frank van der Zande
Ik heb laatst een stukje in de zeehengelsport gelezen over de Jeanneau merry Fisher 585 Marlin.
Dit was zeer positief. Alleen is het jammer dat de boot enkel op de oosterschelde is getest en op de foto's te zien met zeer rustig water.
Nu is toch mijn interesse gewekt voor dit bootje en heb ik hier toch wel enkele vragen over.
ik hoop dat er een of meerdere forum lezers zijn die ervaring hebben met deze boot en daar wat over uit kunnen wijden.
(1) Hoe zijn de vaar eigenschappen op de noordzee met een windje 3 a 4.
(2) Wat is het verbruik van de jeanneau met een moderne 90 pk
(3) Hoe reageert hij op de wind voor anker ed ( maw hoe prettig kun je er op vissen)
(4) is er iemand met een Jeanneau merry Fisher 585 Marlin waar ik een keertje met mee kan varen om zelf aan de lijve te voelen hoe deze vaart.
(5) Zijn er nog meer recensies van deze boot
alvast bedankt voor de reacties
Frank van der Zande
DE DELTA 385
-
-
Hallo frank ik heb ook zondags gevaren toen stonden er aardig wat golven en de boot hield zig uitstekend, je zult het mischien niet zeggen om dat de pet vrij hoog is maar de wind gevoellighijd is minimaal,
en als je eens wil testvaren dan hoor ik het graag groet schipper ton Watersport Vonk.
P.S het gebruik weet ik niet presies maar de motor heeft er 3uur opstaan en er zit nu ongeveer nog 85L in van de 100 vind ik niet slecht.
en als je eens wil testvaren dan hoor ik het graag groet schipper ton Watersport Vonk.
P.S het gebruik weet ik niet presies maar de motor heeft er 3uur opstaan en er zit nu ongeveer nog 85L in van de 100 vind ik niet slecht.
-
Ok Peter bedankt voor je reactie.peter van der sterren schreef:hoi frank
ik sta zaterdag op de beurs met mijn leefnetten heb zelf een 585 gehad
en heb nu een 625 zal wat folders meebrengen voor jou.
gr peter delta 1458
Ik zie je een zaterdag wel.
Al ben ik er misschien wel wat aan de late kant want ik moet eerst nog even werken
gr frank van der zande
DE DELTA 385
-
Hallo Ton,ton van de weerd schreef:Hallo frank ik heb ook zondags gevaren toen stonden er aardig wat golven en de boot hield zig uitstekend, je zult het mischien niet zeggen om dat de pet vrij hoog is maar de wind gevoellighijd is minimaal,
Bedankt voor de info.
5 liter per uur is netjes als er normaal mee wordt gekruist.
en test varen wil ik natuurlijk graag want ik zit in een tweestrijd met 2 kandidaten de Raider 18 fisherman en nu de Jeanneau merry fisher 585 marlin.
mvg frank van der zande
ps komt de merry fisher 585 marlin dit jaar nog op een beurs misschien

DE DELTA 385
-
Hallo frank jeanneau staat wel op de hiswa maar dan staat pijl er mee wij staan op de roofvisbeurs in maurik maar dat is geen zee we zullen waarschijnlijk wel weer op zeehengelsporttotaal staan maar waneer en waar dat is weet ik ook niet, maar je kunt eens een beetje met die man overleggen die er een heeft gehad en die kan vast wel wat antwoorden op jou vraagen.
groet ton.
groet ton.
-
-
Zal ik doen Peterpeter van der sterren schreef:hoi frank als je tijd hebt neem dan even contact met mij op kan je eens mee gaan voor een proef vaartje
0650971359
gr peter delta 1458
Maar ik heb het op dit moment nogal druk met werk en mijn bovenverdieping in huis af te bouwen dus het kan nog wel even duren voordat ik tijd heb
gr frank van der zande
DE DELTA 385