Shetland spacefish cabriokap

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
johan droog

Shetland spacefish cabriokap

Bericht door johan droog »

hi.

ik heb begrepen dat er een aantal leden zijn die met de Shetland spacefish varen.
Zijn er onder deze leden die een komplete cabriokap hebben of net als ik alleen maar het voorste gedeelte ?????.
vooral of je deze eventueel origineel hebt of zelf hebt laten maken.
verder zou ik willen weten wie er met de motor bracket vaart want ik heb ook de motor aan een bracket maar ben wel tot de ontdekking gekomen dat als je ongeveer 15 kilometer per uur vaart de motor gevaarlijk diep in het water hangt.
ben dus benieuwd naar ervaringen van andere leden of niet leden maar wel graag er bij vermelden wat voor motor je dan hebt.
ik heb zelf de evinrude 90pk ficht er achter hangen en die weegt 147 kilogram.
Johan Delta 1057
wim bresseleers

Re: Shetland spacefish cabriokap

Bericht door wim bresseleers »

Johan,

Hoe is het ondertussen met de Space Fish?

Grtz
Wim Delta 926
Wim D926
johan droog

Re: Shetland spacefish cabriokap

Bericht door johan droog »

wim bresseleers schreef:Johan,

Hoe is het ondertussen met de Space Fish?

Grtz
Wim Delta 926
hi.

sorry voor de late reactie maar het gaat naar omstandigheden redelijk goed met de boot.

hij is inmiddels van binnen opnieuw geverfd en ook de kuip is opnieuw in de polyester gezet.
het is een hele stabiele boot met veel kuipruimte omdat de motor extern hangt aan een bracket zodat je de motorbun niet hebt en dat is heel lekker.
heb wel ontdekt dat als je een shetland koopt met allemaal plastic doppen in de kuipvloer dat je deze even moet verwijderen om te kijken of er geen vocht in bodemschuim zit.
dit was bij mij wel het geval en daar was ik niet blij mee want het was heel veel werk om dat weer goed te krijgen.
moet er niet aan denken wat er met de boot gebeurd was in deze vorst periode.
die kerel die hem mij heeft verkocht heeft dit moeten weten want die heeft hem een paar keer in een kraan gehad met weegschaal er op dus als je dan ziet dat deze boot met motor ver boven 1000 kg zit dan klopt er iets niet want hij zit met die 90pk en accessoires net aan de 1000 kg.
verder ben ik er wel blij mee want de stabiliteit die ik nu heb ten opzichte van mijn orka 500 is waanzinnig.
ben nu alleen nog op zoek naar de achterkant van de cabrio kap en dan is het geheel kompleet.

Johan.
Johan Delta 1057
Klaes Dijkstra

Bericht door Klaes Dijkstra »

Van die rubber doppen geldt volgens mij voor alle shetland boten. Deze worden gaar en gaan lekken met als gevolg water in de romp. Ik heb het bij mijn sheltie gezien en bij een kennis van mij die een fisherman heeft.
Plaats reactie