welk vaarbewijs heeft men nodig om op de oosterschelde te varen en waar kan men dat het snelste bekomen?
Ik heb al gezien dat men het online kan leren via internet.
Mag ik als belg in nederland examen afleggen?
Heeft hier iemand ervaring in?
groetjes
Delta 284
Frank
vaarbewijs
-
Re: vaarbewijs
Frankfrank theunissen schreef:welk vaarbewijs heeft men nodig om op de oosterschelde te varen en waar kan men dat het snelste bekomen?
Ik heb al gezien dat men het online kan leren via internet.
Mag ik als belg in nederland examen afleggen?
Heeft hier iemand ervaring in?
groetjes
Delta 284
Frank
Voor de Oosterschelde heb je klein vaarbewijs 1en2 nodig.
Je kan als Belg in Nederland examen doen ik heb dat ook gedaan indertijd.
Je moet is informeren bij ANWB wanneer er examen is
Grtz
Eddy
-
-
Vaarbewijs
Hoi Frank,
Tom heeft gelijk.
Gewoon in Belgi? doen. Groot en klein vaarbewijs halen.
Koop het boek en blok enkele uren. Moet lukken. Vooral veel proefexamens doen. Op het net zijn die allemaal te vinden.
Weet je gelijk of je het kan.
Succes.
Mvg,
Mark
Tom heeft gelijk.
Gewoon in Belgi? doen. Groot en klein vaarbewijs halen.
Koop het boek en blok enkele uren. Moet lukken. Vooral veel proefexamens doen. Op het net zijn die allemaal te vinden.
Weet je gelijk of je het kan.
Succes.
Mvg,
Mark
-
Groot en klein vaarbewijs?
In nl is het zo dat je voor je groot vaarbewijs toch echt een dienstboekje en minimaal een jaar vaartijd op een binnenvaartschip moet hebben volgens mij...
Klein vaarbewijs 1 en 2 halen is niet zo heel spannend, kijk maar eens op www.vaarbewijs.info. hier staat het allemaal duidelijk beschreven.
Voor het varen op de Oosterschelde is inderdaad vaarbewijs 1 en 2 nodig.
In nl is het zo dat je voor je groot vaarbewijs toch echt een dienstboekje en minimaal een jaar vaartijd op een binnenvaartschip moet hebben volgens mij...
Klein vaarbewijs 1 en 2 halen is niet zo heel spannend, kijk maar eens op www.vaarbewijs.info. hier staat het allemaal duidelijk beschreven.
Voor het varen op de Oosterschelde is inderdaad vaarbewijs 1 en 2 nodig.
-
Vaarbewijs
Voor het examen in Belgi? volstaat het klein en groot vaarbewijs voor pleziervaart. Mag je mee op alle wateren. Ook Oosterschelde en Westerschelde. Voor pleziervaart (geen beroepsvaart).
Je moet inderdaad een collega een boekje laten aftekenen waarmee je aantoont dat je ongeveer een 10 of 15 praktijkuren hebt gevaren met iemand in het bezit van een vaarbewijs. Doch dit is in Belgi? absoluut een formaliteit. En in Nederland ook, dacht ik zo.
Een jaar vaartijd op een binnenschip zal wel enkel voor het beroep zijn.
Mvg,
Mark
Je moet inderdaad een collega een boekje laten aftekenen waarmee je aantoont dat je ongeveer een 10 of 15 praktijkuren hebt gevaren met iemand in het bezit van een vaarbewijs. Doch dit is in Belgi? absoluut een formaliteit. En in Nederland ook, dacht ik zo.
Een jaar vaartijd op een binnenschip zal wel enkel voor het beroep zijn.
Mvg,
Mark
-
-
- Beheerder
Volgens mij spreekt men in Belgi? niet over klein en groot, maar over Beperkt en Algemeen...
Beperkt Stuurbrevet voor de Pleziervaart = Klein Vaarbewijs I
Algemeen Stuurbreveet voor de Pleziervaart = Klein Vaarbewijs II
Voor de Oosterschelde heb je Klein Vaarbewijs II of Algemeen Stuurbrevet voor de Pleziervaart nodig. Je hebt geen los document voor Klein Vaarbewijs I nodig, dat zit automatisch in je II of Algemeen.
Beperkt Stuurbrevet voor de Pleziervaart = Klein Vaarbewijs I
Algemeen Stuurbreveet voor de Pleziervaart = Klein Vaarbewijs II
Voor de Oosterschelde heb je Klein Vaarbewijs II of Algemeen Stuurbrevet voor de Pleziervaart nodig. Je hebt geen los document voor Klein Vaarbewijs I nodig, dat zit automatisch in je II of Algemeen.