Bootstalling voor een dag/week/maand

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Nat van Adrichem

Bootstalling voor een dag/week/maand

Bericht door Nat van Adrichem »

Hi,

Is er in de omgeving van de Oosterschelde, liefst Schouwen Duiveland, een mogelijkheid om je boot voor kortere periode te stallen? Eventueel met spoelgelegenheid.

Ik vind het namelijk nogal lastig om 25km naar de vaste stalling van m'n boot te rijden te halen, zo'n 85km naar de Oosterschelde te rijden en vice versa.
Een enkel keertje is niet zo'n punt. Maar als ik meerdere keren in een week wil, gaat het je toch opbreken.
Zeker met het oogpunt van oververmoeidheid, ik ben bij elkaar, onderweg , op het water en schoonmaken, snel zo'n 16 uur van huis. :!:

Zo aan het eind van zo'n een dag ben flink uitgeput en niet al te fris, waardoor je een gevaar voor jezelf en anderen op de weg kan zijn worden met zo'n trailer achter je auto.

Als ik m'n boot in de buurt kan achterlaten om het op de ander moment kan ophalen als ik wat frisser ben, scheelt me heel veel rij(eis)tijd en is een stuk veiliger voor iedereen. :wink:
En zo kan ik eventueel meerdere dagen achter elkaar vissen op de oosterschelde en/of buiten. :lol:
Nat van Adrichem

Ruim 200 keer bekeken en iemand heeft een tip? :?
walter de landsheer

Bericht door walter de landsheer »

Nat, normaal heb je in elke jachthaven plaatsen voor passanten, die kan
je huren voor een paar dagen, is in ieder geval zo in colijnsplaat.
grtz d 1128
Marcel Oomen

Bericht door Marcel Oomen »

inderdaad,
je kunt voor die paar dagen je boot ook in het water laten liggen ( motor trimmen).
in de roompot is ook altijd plaats, en ook water voor je motor te spoelen.
beveiligd en al, ik geloof ong. een tientje per nacht.

grts, marcel d.1013
Nat van Adrichem

Bedankt heren,

Maar waar laat ik m'n trailer?
Marcel Oomen

hallo nat,

bij de roompot kun je hem gewoon op de grote parkeerplaats bij de trailerhelling laten staan.
als ik er wel eens op vakantie was stond hij daar drie weken, het kost je niks extra, alleen even een slot erop natuurlijk.

grts , marcel d.1013
Nat van Adrichem

Marcel, is die parkeerplaats 'openbare weg' of hoort het bij het roompotcomplex. En is het niet 'asociaal' tegenover andere gebruikers van die parkeerplaats?

Misschien valt het allemaal wel mee.
Maar ik ben ter plaatse niet bekend, dus weet ook niet hoe de parkeerdruk is (in deze vakantieperiode en/of weekend)

@Walter
Is er in of nabij Colijnsplaat een parkeergelegenheid voor m'n trailer?
Marcel Oomen

hallo nat,
die parkeerplaaats is openbaar, maar hoort wel bij het roompotcomplex.
maar deze parkeerplaats is zo groot dat er meer dan genoeg plaats is voor iedereen, zelfs in het hoogseizoen.
je kunt er echt zonder enig probleem je trailer laten staan, en je bent dan niemand tot last.
normaal kost het traileren 6 euro, meen ik, je moet je even melden( kan ook achteraf) bij de havenmeester, maar als je je boot een of meer nachten in de haven legt, is het traileren volgens mij gratis.
je kunt er ook een seizoenskaart krijgen voor te traileren.

grts, marcel d.1013
walter de landsheer

Bericht door walter de landsheer »

Nat,
Waar je de boot erin laat, kan je trayler blijven staan denk ik ( mischien even checken bij de havenmeester ), maar anders is er bij de haven nog een nieuwe parkeerplaats waar je zeker je trayler mag zetten.
grtz
Plaats reactie