bekeuringen

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Sjaak van Boxtel

bekeuringen

Bericht door Sjaak van Boxtel »

ik lees op het forum dat er forse bekeuringen uit gedeeld worden bij overtredingen en hoor verhalen dat mensen bekeurt zijn die op de radar gezien zijn maar is het niet zo dat je op de radar geen regestratie of iets kunt zien? hoe komen ze dan aan bewijs? ik denk dat ze toch op heterdaad moeten bekeuren misschien dat iemand hier enige uitleg over heeft en hoe zit het met driften in een ankergebied?
Ronald Anderiesse

Bericht door Ronald Anderiesse »

Sjaak,

Een radar zend bij mijn weten geen extra herkenning mee, bij het uitzenden van het hoogfrequente signaal.
Een verkeerspost/walradarketen kan natuurlijk wel je bootje zien,
overigens moet je dan wel een goede radarreflector hebben!
Bij het zenden met een marifoon, worden er wel gegevens meegezonden, namelijk het ATIS en MMSI- nr.
En bekeuren, waar hebben we het over, ik zit voor mijn plezier op Zee!!!
kan alleen op "heterdaad", lijkt mij.
Driften mag volgens mij in een ankergebied, net als ankeren trouwens...
Alleen ankeren in een vaarroute, denk aan de eurogeul, waar nogal een wrakje ligt, mag niet.

Grtz,

Ronald Anderiesse
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Als je het over het verboden gebied bij de Maasvlakte hebt, heb ik maar ??n advies:
BLIJF ER WEG ! Als je binnen de gele tonnen betrapt wordt kost het geld, heel veel geld! ? 750,- !!

In het scheidingsstelsel of voorzorgsgebied mogen wij met onze kleine bootjes NIET vissen, niet driftend en niet voor anker! Ook niet driften in de richting van de pijl... (je moet dan toch tegen de richting terug varen...)

In een ankergebied mag het volgens mij wel.
Nat van Adrichem

Bericht door Nat van Adrichem »

Via de walradars kunnen ze je 'vastpinnen' op het scherm en zo feilloos volgen.
Ik denk dat de radars van politieboten dat ook kunnen. (Deze optie heb ik zelfs op een gewone consumentenradar gezien.)

In hoeverre dit in de wet omschreven en geoorloofd is , weet ik niet. Je kan altijd een proefproces starten. (als je wint zullen velen je dankbaar zijn. :wink: )

PS. het voorzorgsgebied is ten noorden enkele graden vergroot. Zorg dat je de laatste update hebt.
Nat van Adrichem

Bericht door Nat van Adrichem »

Voorzorgsgebied Maasmond bedoel ik.
Plaats reactie