Heeft (gelukkig) niet direkt met onze visserij te maken......
http://blog.walterdevos.be/massamoord-v ... nge-mannen
Dre.
Frans Salvo schreef:Laat ik eerst stellen dat ik die toestanden absoluut niet goedkeur maar ik heb toch wel enige bedenkigen.
Er wordt alleen maar moord en brand geschreeuwd blijkbaar omdat het hier gaat over zoogdieren die vrij barbaars worden gedood.
Maar wat te denken over de tientallen en honderden TONNEN discards die DAGELIJKS door de boomkorvissers en trawlers gedurende tientallen minuten worden meegesleept; die daarna op het dek worden uitgekieperd en na sortering (nadat ze x aantal minuten hebben liggen creperen) als "afval" en meeuwenvoer overboord worden gekieperd.
Het is weer die tijd van het jaar dat ik, quasi telkens ik op het water ben, getuige mag zijn van dit tafereel. En nu Belgi? de vangst op wijting heeft gesloten, is het nog een pak erger ! Duizenden meeuwen en Jan Van Genten volgen telkens die beroepsboten en vreten zich gewoon zodanig vol dat ze niet meer omhoog geraken.
Maar ja, dat zijn dan maar wijtingen, gul, zeebaars, tong, schar, enz; dat spreekt niet tot de verbeelding;
maar het is wel het nageslacht (en dus de vis voor de volgende jaren, die daar vermoord wordt !