Hallo de mannen
Las juist het bericht over bijna aanvaringen met kotters,, wil hierop even reageren.
Heb het hier nog niet conkreet meegemaakt maar begin september was het wel raak in spanje, wij waren aan het trollen op de tonijn en bonito met 4hengels plotseling beet op 2hengels we nemen gas terug en zijn bezig met het onthaken en plotseling hoor ik motoren ik kijk en van bakboord komt er een kotter recht op ons af ik slaag in reflex achteruit en hierdoor geen aanvaring,de kotter vaarde waarschijnlijk op autopilot want er was niemand op de brug,voordat wij bekomen waren van het gebeuren was hij al verder weg om nog iets te ondernemen.
In spanje neemt men het niet zo nauw met de regels want hij liet ook niet zien dat hij zijn netten uitstaan had? ankerbol kent men daar ook niet?enz.
In de jachtclub aangekomen hebben wij ons verhaal verteld er was namelijk ook een spanjaard bij mij en wij hadden onze visvergunningen? die verplicht zijn in spanje op zee OOK VOOR BUITENLANDERS.
Wij kregen als uitleg dat er tegen het beroeps niet veel of eigenlijk niets te doen valt, zoals hier waarschijnlijk?
Zo zie je maar het is opletten geblazen altijd goed op de uitkijk want liever bange piet dan dode piet.
grtj
Bijna aanvaring met kotters
-
Bijna aanvaring met kotters
elpescador
delta 1518
delta 1518