Ledenadministratie wordt voortaan verzorgd door Sportvisserij Nederland – opzegmethodiek veranderd!
by Redactie Deltavissers · Published · Updated
Ledenadministratie wordt voortaan verzorgd door Sportvisserij Nederland - Opzegmethodiek verandert!
De ledenadministratie vervult een belangrijke en zeer arbeidsintensieve rol in het verenigingsleven. Het versturen van de nota’s en herinneringen, het maken van incassobestanden en het registreren van de betalingen kostte onze vereniging veel tijd, geld en energie.
De Algemene Ledenvergadering heeft op voorstel van het bestuur daarom besloten om gebruik te maken van de service: “Ledenadministratie van Sportvisserij Nederland”.
Wat houdt dit precies in voor u?
Sportvisserij Nederland zal begin november de contributie incasseren namens onze vereniging, de leden zonder automatische incasso ontvangen half november een factuur en machtigingsformulier. Na betaling stuurt Sportvisserij Nederland de VISpas 2025 rechtstreeks naar u toe. Dit houdt echter in dat de leden, die veranderingen willen doorgeven, dit nu rechtstreeks moeten doen bij Sportvisserij Nederland per e-mail: ledenadministratie@vispas.nl of via telefoon 0900 202 53 58 (€1,00 per gesprek).
Sportvisserij Nederland is tijdens werkdagen tussen 9 en 16 uur te bereiken en kan eventuele problemen meteen oplossen. Bovendien is er voor onze vereniging nu altijd continuïteit wat betreft de ledenadministratie.
Let op, voor de betaling geldt dus een andere IBAN, namelijk: NL04 INGB 0650 3938 72 ten name van Sportvisserij Nederland.
Ook de opzegtermijn is hierdoor gewijzigd, thans dient er vóór 1 oktober a.s. te worden opgezegd, schriftelijk (ook per e-mail) via de secretaris.
Begin november 2024 factureert SN aan de leden € 60,– voor de contributie 2025 en € 5,– administratiekosten. Deze € 5,– komt ten goede aan onze vereniging. Leden uit België en Duitsland krijgen daarboven € 2,95 verzendkosten gefactureerd.
Leden die de nota 2025 ontvangen via hun e-mail vinden dan ook een link tot het afgeven van de automatische incasso.
Leden die de nota 2025 per post ontvangen vinden ingesloten ook een formulier tot het afgeven van een automatische incasso.
Wanneer leden overgaan tot het afgeven van een automatische incasso vervallen de €5 administratiekosten direct. Een aanrader dus.
Leden die nu een jaarlijkse automatische overboeking hanteren dienen deze of aan te passen aan de nieuwe begunstigde en IBAN, of deze stop te zetten en handmatig te betalen.
Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur van Bootvisvereniging Zuid-West Nederland
M. Koopman,
Secretaris
mlkoopman@hetnet.nl